Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ


Τα καλλυντικά χρησιμοποιούνται για την ανάδειξη της ομορφιάς και τη βελτίωση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών της εικόνας του σώματος. Όμως, η πλέον σταθερή βάση της ομορφιάς είναι η διατήρηση της υγείας σε καλή κατάσταση, η οποία εξαρτάται άμεσα από τη διατροφή.
- Τα αμύγδαλα είναι γνωστά για τις αντι-γηραντικές τους ιδιότητες. Περιέχουν σημαντική ποσότητα βιταμίνης Ε και λιπαρών οξέων που βοηθούν στη διατήρηση της ελαστικότητας του δέρματος. Επίσης, αποτελούν καλή πηγή ενός αντιοξειδωτικού, το οποίο ονομάζεται σελήνιο.
- Οι πρωτεϊνούχες τροφές είναι σημαντικές για δυνατά νύχια. Το στήθος του κοτόπουλου (χωρίς την πέτσα), η γαλοπούλα, ο τόνος και τα φασόλια αποτελούν καλές πηγές πρωτεϊνών.
- Οι τροφές, οι οποίες είναι πλούσιες σε βιταμίνες Β, χαρίζουν λαμπερά μαλλιά. Σε αυτές περιλαμβάνονται τα αυγά, το γάλα, τα πράσινα λαχανικά και τα πουλερικά. Επίσης, το πυρίτιο είναι σημαντικό για όσους επιθυμούν να έχουν δυνατά και λαμπερά μαλλιά. Η φλούδα του αγγουριού και τα κρεμμύδια αποτελούν καλές πηγές αυτού του στοιχείου.
- Ο ψευδάργυρος και το ασβέστιο συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της ακμής. Ο ψευδάργυρος βρίσκεται στα στρείδια και σε άλλα θαλασσινά, στη γαλοπούλα, στα αυγά και στο γάλα. Το ασβέστιο μπορεί να είναι σημαντικό για την υγεία των οστών, αλλά συμβάλλει - επίσης - στον καθαρισμό του δέρματος. Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι.
- Η βιταμίνη C συμμετέχει στον σχηματισμό του κολλαγόνου. Όταν στο δέρμα περιέχεται περισσότερο κολλαγόνο, διατηρείται η ελαστικότητά του οπότε καθυστερεί ο σχηματισμός των ρυτίδων. Το πορτοκάλι, το μάνγκο και άλλα φρούτα αποτελούν όλα καλές πηγές βιταμίνης C.
- Τα πορτοκαλί, κόκκινα και πράσινα φρούτα και λαχανικά (όπως το πεπόνι, τα καρότα, οι ντομάτες και το σπανάκι) χαρίζουν απαλό δέρμα. Το χρώμα, στις περισσότερες από αυτές τις τροφές, οφείλεται στο β-καροτένιο. Πρόκειται για έναν αντιοξειδωτικό παράγοντα, ο οποίος συμμετέχει στη μετατροπή της βιταμίνης Α και στην ενεργοποίηση του DNA των κυττάρων. Με αυτόν τον τρόπο παράγονται νέα κύτταρα του δέρματος και προστατεύονται τα παλαιότερα. Η ανανέωση των κυττάρων προσφέρει λάμψη, απαλότητα και αντοχή σε ερεθιστικούς παράγοντες και στη φυσική φθορά του δέρματος. Επιπλέον, το β-καροτένιο αντιμετωπίζει τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες προκαλούν βλάβες στο DNA και ενοχοποιούνται για την εμφάνιση των ρυτίδων.
- Ο σολομός, οι σαρδέλες, το σκουμπρί και οι ρέγκες είναι τροφές σημαντικές για την πρόληψη των ρυτίδων. Λόγω των Ω3-λιπαρών οξέων που περιέχουν, συμβάλλουν στον περιορισμό της φλεγμονής και στη βελτίωση της αιματικής κυκλοφορίας. Σε μια μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of the American College of Nutrition, τα ηλικιωμένα άτομα, που κατανάλωναν περισσότερα λιπαρά ψάρια κατά τη διάρκεια της ζωής τους, εμφανίζουν λιγότερες ρυτίδες. Η αυξημένη πρόσληψη των Ω3-λιπαρών οξέων πιθανώς να αντιτίθεται στις συνέπειες της συσσώρευσης των Ω6-λιπαρών οξέων στον οργανισμό, τα οποία προέρχονται από την αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος και επεξεργασμένων τροφίμων. Τα Ω6-λιπαρά οξέα κινητοποιούν τη φλεγμονώδη διεργασία, η οποία συσχετίζεται με βλάβες του κολλαγόνου και εμφάνιση ρυτίδων.
- Η βιταμίνη Ε περιορίζει την ερυθρότητα και το οίδημα σε περιοχές εγκαυμάτων. Τα εγκαύματα ενοχοποιούνται για τη μετέπειτα εμφάνιση ρυτίδων. Τα ροδάκινα αποτελούν καλή πηγή της βιταμίνης Ε.
- Η βιταμίνη C και ο σίδηρος συμβάλλουν συνεργικά στη μείωση των μαύρων κύκλων κάτω από τα μάτια. Το στήθος του κοτόπουλου και οι κόκκινες ή κίτρινες πιπεριές αποτελούν τροφές πλούσιες στα δύο αυτά συστατικά.
- Οι ντομάτες περιέχουν αντιοξειδωτικά συστατικά (β-καροτένιο, βιταμίνη C, λυκοπένιο), τα οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την πρόληψη του καρκίνου του δέρματος. Η κατανάλωση ντομάτας σε οποιαδήποτε μορφή αυξάνει την πρόσληψη αυτών των αντιοξειδωτικών. Ειδικά για την ενίσχυση της διατροφικής πρόσληψης λυκοπενίου συνιστάται το μαγείρεμα της ντομάτας με λίγο ελαιόλαδο.
- Το σέλινο και τα μήλα απομακρύνουν τους «λεκέδες» από τα δόντια.
- Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα χαρίζουν ένα λαμπερό χαμόγελο. Το απαραίτητο συστατικό είναι το ασβέστιο, καθώς συμβάλλει στη διατήρηση μιας υγιούς οδοντοστοιχίας. Σύμφωνα με μελέτες, όσοι προσλαμβάνουν επαρκές ασβέστιο υποφέρουν λιγότερο από σοβαρά προβλήματα των ούλων. Σε πολλά τρόφιμα προστίθεται βιταμίνη D για την ενίσχυση της απορρόφησης του ασβεστίου από τον οργανισμό.
- Το νερό απομακρύνει τις τοξίνες από τον οργανισμό και αναζωογονεί το δέρμα.

No comments: