ΚΑΡΥΔΙΑ Ή ΣΟΛΟΜΟΣ: ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΗΓΗ Ω3-ΛΙΠΑΡΩΝ ΟΞΕΩΝ;


Ποια είναι η καλύτερη πηγή Ω3-λιπαρών οξέων, τα καρύδια ή ο σολομός; Η σωστή απάντηση είναι και τα δύο, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη ερευνητών από το Loma Linda University στη Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Όμως, διαπιστώθηκε ότι τα φυτικής προέλευσης Ω3-λιπαρά των καρυδιών χαρακτηρίζονται από διαφορετικές ευεργετικές επιδράσεις για την καρδιά, σε σχέση με τα ζωικής προέλευσης που περιέχει ο σολομός. Όπως αναφέρεται στα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό The American Journal of Clinical Nutrition, τα φυτικής προέλευσης Ω3-λιπαρά οξέα προκαλούν μείωση των επιπέδων της ολικής και της «κακής χοληστερίνης, ενώ τα ζωικής προέλευσης είναι αποτελεσματικά για τη μείωση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων. Από την άλλη πλευρά, τα Ω3-λιπαρά των καρυδιών δεν φαίνεται να επιδρούν στα επίπεδα των τριγλυκεριδίων και εκείνα των λιπαρών ψαριών προκαλούν αύξηση της «καλής» αλλά και της «κακής» χοληστερίνης. Εξαιτίας αυτών των ευρημάτων, ορισμένοι ειδικοί πλέον τονίζουν ότι ο οργανισμός χρειάζεται και τους δύο τύπους Ω3-λιπαρών οξέων, ώστε να προκύψουν τα αναμενόμενα οφέλη για το καρδιαγγειακό σύστημα. Τα καρύδια έχουν επιλεγεί ως πηγή φυτικών Ω3-λιπαρών, επειδή ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ θεωρεί ότι αποτελούν συστατικό ενός διαιτολογίου που αποσκοπεί στον περιορισμό των κινδύνων του καρδιαγγειακού. Επίσης, ο σολομός έχει επιλεγεί ως πηγή ζωικών Ω3-λιπαρών, καθώς η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρία συνιστά την κατανάλωση δύο μερίδων λιπαρών ψαριών την εβδομάδα με σκοπό την πρόληψη των καρδιοπαθειών.

No comments: