ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΡΟΧΑΛΗΤΟ


Πολλοί άνθρωποι διστάζουν να παραδεχθούν ότι ροχαλίζουν. Μπορεί να μην τους εμποδίζει να κοιμηθούν, αλλά σίγουρα αρκεί για να «τρελάνει» όσους κοιμούνται μαζί τους. Εάν ροχαλίζετε, οι πιθανές αιτίες είναι πολλές και – για να απαλλαχθείτε από αυτό το πρόβλημα – το πρώτο που χρειάζεται είναι να μάθετε την αιτία. Το ροχαλητό προκαλείται όταν το εύρος των ανώτερων αεροφόρων οδών στη μύτη και τον λαιμό μειώνεται. Τις περισσότερες φορές είναι δυνατό να αποκαλυφθεί ο λόγος για αυτή τη μείωση και μερικές φορές διαπιστώνεται η ύπαρξη ενός σοβαρότερου προβλήματος της υγείας (όπως είναι η άπνοια στον ύπνο). Όμως, ανεξαρτήτως της αιτίας, είναι σκόπιμη η αποτελεσματική αντιμετώπιση της κατάστασης, καθώς μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου.
1. Επισκεφτείτε τον ιατρό σας ώστε να διερευνηθούν τα πιθανά αίτια. Σε μερικούς ανθρώπους το πρόβλημα απαιτεί κατάλληλες θεραπευτικές παρεμβάσεις, αλλιώς δεν είναι δυνατό να επιλυθεί. Για παράδειγμα, εάν οφείλεται σε σκολίωση του ρινικού διαφράγματος (το διάφραγμα στη μύτη δεν έχει το φυσιολογικό σχήμα), η κατάσταση μπορεί να αντιμετωπιστεί με μια χειρουργική επέμβαση.
2. Ανακουφιστείτε από τη ρινική απόφραξη. Ακόμα και όταν το ροχαλητό δεν οφείλεται σε ρινική απόφραξη, η διατήρηση ανοικτών των αεροφόρων οδών στη μύτη μπορεί να βοηθήσει. Υπάρχουν διάφορα αποσυμφορητικά φάρμακα, μεταξύ των οποίων και ομοιοπαθητικά. Επίσης, υπάρχουν συνταγές με βότανα για αυτόν τον σκοπό. Λίγες σταγόνες αιθέριου ελαίου (μέντα, δενδρολίβανο, τεϊόδενδρο) στο μαξιλάρι αποτελούν έναν άλλο εναλλακτικό τρόπο για την ανακούφιση από την απόφραξη.
3. Ρινικές ταινίες. Εάν η μύτη σας κλείνει όταν ξαπλώνετε, ο αέρας δεν περνάει εύκολα σε κάθε αναπνοή και συνεπώς μπορεί να αρχίσετε να αναπνέετε από το στόμα αφού κοιμηθείτε. Αυτό οδηγεί στο να ροχαλίζετε. Ειδικές ρινικές ταινίες, που πωλούνται στα φαρμακεία, είναι δυνατό να συμβάλουν στη διατήρηση των ανώτερων αεροφόρων οδών ανοικτών.
4. Μην αφήνετε τις αλλεργίες σας χωρίς αντιμετώπιση. Οι αλλεργίες μπορεί να αποτελούν αιτία του ροχαλητού. Παράλληλα με την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους, μειώνετε και τις πιθανότητες να ροχαλίζετε.
5. Ελέγξτε το βάρος σας. Εάν είστε παχύσαρκος, η μείωση του βάρους θα βελτιώσει και αυτό το πρόβλημα – εκτός από τα υπόλοιπα οφέλη που θα έχει ο οργανισμός σας.
6. Προσπαθήστε να αλλάζετε θέση στον ύπνο. Πολλοί άνθρωποι ροχαλίζουν μόνο όταν κοιμούνται ανάσκελα. Αντίθετα, το πρόβλημα περιορίζεται δραστικά όταν γυρίζετε στο πλάι.
7. Χρησιμοποιήστε περισσότερα μαξιλάρια όταν κοιμάστε ανάσκελα. Χρησιμοποιώντας μόνο ένα μαξιλάρι η γλώσσα μπορεί να υποχωρήσει προς τα πίσω, οπότε η αεροφόρος οδός στενεύει. Καλό είναι επίσης τα μαξιλάρια να είναι σκληρά.
8. Αποφύγετε το αλκοόλ πριν κοιμηθείτε. Το αλκοόλ προκαλεί χαλάρωση των μυών του λαιμού με αποτέλεσμα τη μείωση του εύρους των αεροφόρων οδών.

No comments: