ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΕΤΕ ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΥΠΟΓΛΥΚΑΙΜΙΑΣ

Η υπογλυκαιμία, δηλαδή τα χαμηλά επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, είναι μια αρκετά συχνή κατάσταση. Υπογλυκαιμικά επεισόδια μπορεί να εμφανιστούν ως παρενέργεια της αντιδιαβητικής αγωγής και η αντιμετώπισή τους είναι έργο του ειδικού ιατρού. Όμως, εάν εξαιρεθούν αυτές οι περιπτώσεις, πολλοί άνθρωποι εμφανίζουν συχνά χαμηλά επίπεδα σακχάρου χωρίς κάποιο σχετικό υποκείμενο νόσημα. Η κατάσταση αυτή είναι συχνότερη στις γυναίκες οπότε έχει διατυπωθεί η άποψη ότι μπορεί να συσχετίζεται με τις ορμονικές μεταβολές κατά τον καταμήνιο κύκλο. Εάν ανήκετε και εσείς στους ανθρώπους που νιώθουν συχνά την πείνα, το αίσθημα ζαλάδας, τους κρύους ιδρώτες και την ευερεθιστότητα που συνοδεύουν την υπογλυκαιμία, αυτές είναι κάποιες απλές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αισθανθείτε καλύτερα.

1. Ποτέ μην ξεχνάτε το πρωινό. Το πρώτο γεύμα της ημέρας είναι απαραίτητο ώστε τα επίπεδα του σακχάρου να ανέβουν και πάλι μετά από αρκετές ώρες χωρίς πρόσληψη τροφής κατά τον βραδινό ύπνο. Επίσης, είναι σημαντικό το πρωινό να είναι πλούσιο και να φροντίζετε να μην το παίρνετε υπό την πίεση του χρόνου.
2. Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα. Καταναλώνετε τροφές με σύνθετους υδατάνθρακες και απλές πρωτεΐνες που συμβάλλουν στη σταθεροποίηση του επιπέδου του σακχάρου. Επίσης αρχίστε να προσθέτετε όλο και περισσότερα φυσικά τρόφιμα στο διαιτολόγιό σας, όπως το ψωμί ολικής αλέσεως, που επιπλέον προλαμβάνουν την απότομη πτώση του σακχάρου. Από την άλλη πλευρά εάν νιώθετε ότι έχετε εμφανίσει υπογλυκαιμία φάτε κάτι που περιέχει απλά σάκχαρα. Τα απλά σάκχαρα διασπώνται εύκολα από τον οργανισμό και η γλυκόζη που προκύπτει εισέρχεται άμεσα στην αιματική κυκλοφορία. Μια καλή επιλογή είναι ένας χυμός φρούτων.
3. Αποφύγετε γενικά το πρόχειρο φαγητό. Φροντίστε στα μικρά και συχνά γεύματα που καταναλώνετε κάθε ημέρα να μην περιλαμβάνονται σνακ με πολλή ζάχαρη που το μόνο που κάνουν είναι να ανεβάζουν τα επίπεδα του σακχάρου για να πέσουν απότομα αργότερα. Είναι σίγουρο ότι οι πρόχειρες τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή αλάτι δεν κάνουν καλό σε κανένα αλλά βλάπτουν ιδιαίτερα την ισορροπία σακχάρου στους ανθρώπους που εμφανίζουν συχνά υπογλυκαιμία. Επίσης προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωση αναψυκτικών και, για να νιώσετε τη δροσιστική τους αίσθηση, προτιμήστε το ανθρακούχο νερό με λίγο χυμό φρούτου. Ακόμα το αλκοόλ καλό είναι να αποφεύγεται.
4. Βελτιώστε τη φυσική σας κατάσταση. Η τακτική άσκηση μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση των επιπέδων του σακχάρου αίματος σε φυσιολογικά όρια. Το περπάτημα αποτελεί την απλούστερη μορφή άσκησης και για να δείτε αποτελέσματα χρειάζεται να περπατάτε τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα.
5. Σκεφθείτε μια εναλλακτική πρόταση. Το Ginseng θεωρείται ότι συμβάλλει στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα περιορίζοντας τις διακυμάνσεις των επιπέδων του. Επίσης πιστεύεται ότι αυξάνει την ενεργητικότητα του ατόμου και συνεπώς αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση για όσους εμφανίζουν συχνά επεισόδια υπογλυκαιμίας.

No comments: