ΚΡΑΜΠΕΣ: ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ;


1. Κράμπες στα πόδια κατά τη διάρκεια του ύπνου. Συνήθως περιλαμβάνουν σπασμό των μυών της κνήμης, ο οποίος σας αναγκάζει να ξυπνήσετε. Για να σταματήσει ο πόνος κάνετε ελαφρό μασάζ στην περιοχή του σπασμού και διαδοχικά κάμπτετε και εκτείνετε τα δάχτυλα του ποδιού. Ορισμένα μέταλλα είναι σημαντικά για τη σωστή λειτουργία των μυών. Εφόσον παθαίνετε συχνά κράμπες τη νύχτα, ρωτήστε τον ιατρό σας εάν είναι σκόπιμο να πάρετε συμπληρώματα διατροφής με ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνη D. Η βιταμίνη D διασφαλίζει την ομαλή απορρόφηση των μετάλλων από τον οργανισμό.
2. Κράμπες μετά από άσκηση. Αυτές προκαλούνται συνήθως εξαιτίας ηλεκτρολυτικών διαταραχών, που οφείλονται στην υπερβολική εφίδρωση κατά την άσκηση. Οι ηλεκτρολυτικές διαταραχές μπορεί να προκαλέσουν δυσλειτουργία των νεύρων και των μυών. Η πρόσληψη υγρών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση, η ξεκούραση και το μασάζ μετά την άσκηση βοηθούν στην αντιμετώπιση του προβλήματος.
3. Κράμπες όταν περπατάτε. Εάν κατά το περπάτημα παθαίνετε κράμπες σε μια από τις δυο γάμπες επισκεφθείτε τον ιατρό σας έγκαιρα. Αντίθετα από τους άλλους δυο τύπους, μπορεί να προκαλούνται από μειωμένη αιματική ροή στο αντίστοιχο άκρο. Αρκετές φορές αυτό οφείλεται σε λιπώδεις εναποθέσεις στις αρτηρίες των ποδιών (αθηροσκλήρωση). Επίσης, τα άτομα που έχουν λιπώδεις εναποθέσεις στις αρτηρίες των ποδιών είναι πιθανό να έχουν παρόμοιες βλάβες στα στεφανιαία αγγεία της καρδιάς. Οι κράμπες στα πόδια προκύπτουν ακόμα και μετά από περπάτημα μικρής απόστασης. Τυπικά υποχωρούν αφού ξεκουραστεί για 1 ή 2 λεπτά, αλλά επανέρχονται όταν το άτομο αρχίζει και πάλι να περπατάει.

No comments: